SUSHIMANIAs værdigrundlag

Hos SUSHIMANIA går vi ikke på kompromis med hverken bæredygtighed eller kvalitet.

Det betyder, at vi har taget stilling til en lang række spørgsmål omkring ansvar, økologi og miljø for
aktivt at vælge en strategi, der giver os og vores trofaste kunder en mulighed for at navigere nemt i
et ansvarligt og kvalitetsbevidst forbrug.

Vores motto er: stil krav!

Det gør vi nemlig, når vi forhandler med vores leverandører i alle aspekter af virksomheden.

Vi ser bæredygtighed som løsningen på vores problemer frem for problemet, der skal løses. Herunder kan du læse om nogle af de tiltag, vi har lavet gennem de sidste år.

Vi arbejder hele tiden på at blive bedre – og skulle du som forbruger have gode forslag eller spørgsmål er du til enhver tid velkommen til at henvende dig pr. mail.

  • vores sushi er frisklavet HVER dag i butikken hvor den bliver solgt fra og står højest
    i 2,5 timer i køledisken, inden den bliver solgt eller kasseret af hensyn til kvalitet og
    hygiejneregler
  • vi skærer både fisk og grøntsager hver dag lokalt, så vi sikrer et så friskt produkt som
    overhovedet muligt
  • vi bruger udelukkende økologiske ris
  • vi har brugt bæredygtig fisk siden 2012 – hvis ikke, der er fisk i havet om 10, 20
    eller 30 år, har vi ingen virksomhed
  • vi tager socialt ansvar og rekrutterer køkkenhjælp og chauffører til vores
    leveringssystemer fra kanten af arbejdsmarkedet
  • vi deltager kun i praktikforløb for socialt udsatte hvis vi kan tilbyde job i den anden
    ende eller er overbeviste om, at det kan føre til mulig afklaring
  • vores levering foregår hovedsageligt på CO2-neutrale eldrevne Cargotripler
  • vi bruger økologiske grøntsager, når det giver mening (men fragter ikke grøntsager
    tværs over Atlanterhavet 5 gange om ugen bare for at kalde det økologisk)
  • vi sorterer affald i det omfang det er muligt for os i henhold til gældende regler i de
    givne kommuner
  • vi samarbejder med TooGoodToGo om at reducere madspild
  • vores ansatte spiser selv vores sushi dagligt både som personalegode og som
    kvalitetssikring
  • vi behandler vores ansatte med respekt og betaler både udenlandsk og dansk
    personale på lige fod med medmenneskelig forståelse 
  • vi hjælper i det omfang, det ønskes, med at integrere udenlandske ansatte ved at
    finde sproglige dansk tilbud eller på anden måde introducere dansk kultur 
  • vi er en multikulturel smeltedigel og derfor går vi op i rummelighed og second
    chances
  • vi samarbejder på tværs af institutioner og opbygger partnerskaber for at skabe
    forståelse, inspirere andre, samt udvikle og lære selv
  • vi kommer gerne ud og fortæller eller bidrager til en åben dialog om bæredygtighed
    og vores erfaringer